Garanti och villkor
Garantier
Allmänt
Två års garanti på allt i shopen om inget annat uttalas nedan.
Heta
Två års garanti gäller som helhet vid normal och tillåten användning. Repat eller krossat glas p.g.a. t.ex. olycka, felaktig användning, förvaring, hantering eller rengöring ersätts inte. Glasrören är kontrollerade innan avsändning och ska inte gå sönder om de hanteras och används korrekt (se även manualen). För galler garanteras funktion i två år. Glasfiberremsorna omfattas inte av garantin p.g.a. att hanteringen påverkar nästan uteslutande hur länge de håller, men ska vid normal användning räcka mycket länge. Vid behov finns de att köpa även lokalt hos ditt närmaste byggvaruhus. Om någon av delarna skadas under frakten måste du som köpare kontrollera detta innan du tar emot paketet och reklamera försändningen med fraktbolaget! Om du accepterar leveransen så kan det bli mycket svårare att i efterhand till fraktbolaget hävda att varan skadats i frakten. Se info angående korrekt användning, rengöring och förvaring av din terrassvärmare i manualen på produktsidan.
Sprakel
Två års garanti gäller som helhet vid normal användning. Repat eller krossat glas p.g.a. t.ex. olycka, felaktig användning, förvaring, hantering eller rengöring ersätts inte. Glasrören är kontrollerade innan avsändning och ska inte gå sönder om de hanteras och används korrekt. För pelletsinsats garanteras funktion i två år. Glasfiberremsorna i glasrörskitet omfattas inte av garantin p.g.a. att hanteringen påverkar nästan uteslutande hur länge de håller, men ska vid normal användning räcka mycket länge. Vid behov finns de att köpa även lokalt hos ditt närmaste byggvaruhus. Om någon av delarna skadas under frakten måste du som köpare kontrollera detta innan du tar emot paketet och reklamera försändningen med fraktbolaget! Om du accepterar leveransen så kan det bli mycket svårare att i efterhand till fraktbolaget hävda att varan skadats i frakten.
Leveransvillkor
Ej utlösta paket kommer debiteras med tur- och returfrakt samt eventuella hanteringskostnader och avgifter från fraktbolaget. Transportskada ska anmälas till oss och till fraktbolaget så fort som möjligt, helst i samband med uthämtning. Skada på paket/emballage ska dokumenteras med foto. Privatpersoner har 14 dagars ångerrätt, vi betalar ut hela orderbeloppet inkl. tur-frakt när varan eller varorna har skickats tillbaka till oss (kunden betalar returfrakt). Beställda varor kan antingen hämtas direkt från lager eller skickas inom Sverige. I kassan väljer man leveransalternativ för respektive vara. Varorna skickas normalt inom två arbetsdagar om inget annat anges under respektive produkt. Efter din beställning kommer en beställningsbekräftelse, och när paketet skickas kommer spårningsinformation till mailadressen du angivit vid beställningen.
Betalningsvillkor
Priserna som anges i webshopen är i svenska kronor, inklusive svensk moms. 1 kr översätts till ungefär 10 cent i både € och $ för internationella besökare (för exakt pris kontrollera aktuell valutakurs). Betalning stöds, utöver alla vanliga kortleverantörer, av följande tjänster: Apple Pay, Google Pay, Klarna, PayPal, Shop, och Union Pay. Vid special- eller mängdbeställningar kan offert ges på faktura efter överenskommelse.